mandag 28. april 2008

Refleksjonsnotat

Så var det på tide med refleksjon over året som har gått i pedagogikkfaget. Dette året har gått utruleg fort, men når eg ser tilbake på alt me har vært i gjennom skjønnar eg at eit heilt år er gått. Første året på lærarskulen, så no er me på god veg. 

Pedagogikkfaget har vore eit spennande fag, og eg har lært utruleg mykje. Det har blitt mykje nytt fagstoff å fordøye, men her har blogginga vore til veldig god hjelp. Gjennom refleksjonane i bloggskrivinga har fagstoffet blitt meir mitt enn om eg berre skulle ha lest og vore på førelesningar. Kritisk ven har vore bra det og, sjølv om eg trur det kunne vore til mykje betre hjelp om folk tok rolla si som kritisk ven meir på alvor (då snakkar eg like mykje til meg sjølv og). Må sei Birgit har gjort ein kjempejobb med å kommentera bloggane våre undervegs, men og spesielt no til sluttføringa. Eg håpar me kan fortsette med blogging til neste år, for sjølv om det kan være mykje jobb er læringsutbyttet veldig stort.

Ein anna ting eg må sei om pedagogikkfaget er at det har vore mykje meir variert enn eg trudde det kom til å bli. Til dømes øktene med IKT og barn og nye media var noko som kom som ei veldig overrasking for meg. Eg hadde trudd pedagogikken kom til å bli mykje tørre førelesningar, med påfølgjande lesing i svære, tunge, grå pedagogikkbøker. Desse forventningane var nok gitt meg på førehand av vener av meg som går på andre høgskular, men slik blei det jo ikkje i det heile tatt på HSH. Førelesningane har vore spennande, og lenkjene til fordjuping har og vore spennande. Dei utvalde pensumbøkene er og veldig bra, oversiktelege og gode å lese i.

Første oppgåva me hadde var at praksisgruppa skulle finne seg eit pedagogisk grunnsyn. Me jobba godt med oppgåva, men det me kom fram til var nok litt sprikande har eg sett no i ettertid etter meir undervising, praksis, tilbakemeldingar og lesing av pensum. Derfor har eg brukt ein del tid på å jobbe meir med dette i ettertid, og no trur eg at eg byrjar å nærme meg noko som liknar eit grunnsyn. Likevel trur eg ikkje dette er noko som kjem til å vere heilt klart før eg har fått meir praksis og erfaringar med korleis det fungerer ute i skulen. Då me jobba med oppgåva i praksisgruppa snakka me mykje om Skinner og om å gje det positive oppmerksemd, men då me kom ut i praksis merka me fort at dette ikkje alltid var like lett å gjennomføre. Slike erfaringar vil det nok koma fleire av, men likevel meiner eg det er viktig å jobbe med å utvikle seg eit godt pedagogisk grunnsyn frå starten av. Då får erfaringane noko å slå rot i.

Mi rolle som lærar er i den gryande begynnarfase, sjølv om eg no er halvvegs i utdanninga mi sia eg har eit år med musikk frå før. Eg følar dette året har vore med på leggje grunnlaget for utdanninga vidare og for lærarrolla eg skal ut i ein dag. Årsaka til dette er at me har vore litt inne på eit fleire ulike tema i pedagogikken som alle er viktige for utdanninga vidare. No ser eg fram til meir fordjuping vidare i studiet. Praksis har og vore til utruleg god hjelp i utviklinga av lærarrolla mi. Som eg har nemnt tidlegare i bloggen fekk Maria og eg verkeleg prøvd oss då me var ute i praksis. Dette er eg så glad for, for det gav meg mykje god erfaring medan anna i å vere ein tydeleg vaksen. Praksisklassen vår var jo ein herlig gjeng, sjølv om dei var aktive. Det å få diplom for å vere verdens beste student var jo og noko som varma langt ned i hjarterota. J

Sjølv om eg har eit godt stykke igjen å gå før eg klar til å gå ut i rolla som lærar på heiltid og ikkje berre i praksis, føler eg at eg har fått med meg mykje god kompetanse gjennom året. Her vil eg nemne spesielt praksisperiodane og arbeidet med desse i ettertid, men og alle dei gode konkrete førelesningane me har hatt i pedagogikk med påfølgjande blogging. Skriving av oppgåver har og vore spennande, spesielt då me jobba med casen om Mons. Bra å jobba med noko som er så konkret. Nokre veldig bra dagar var og dagane med det yrkesetiske seminaret, det lærte eg mykje av i forhold til det etiske ansvaret me får som lærarar.

Alt i alt har dette vore eit veldig bra år med pedagogikk, og er godt fornøgd med alt me har vore gjennom. Har verkeleg lært mykje.

Ivar Aasen målet har og fått seg ei god trening i løpet av året med blogging, men her er nok og vegen lang å gå til målet om den perfekte nynorsken!

1 kommentar:

Birgit E. Olsen Bratseth sa...

Mangen gode refleksjonar frå året som er gått her, Marianne...
Eg nyttar høvet til å takka for i år, og ynskja deg lukke til vidare. Det var vore kjekt å bli betre kjend med deg.

Birgit :-)